europa scEuropa Shopping Center Zvolen by malo byť definitívne dokončené možno už do konca roka 2014. Developer tiež avizuje, že v lete by mali byť hotové aj úpravy priľahlej časti námestia a parku Ľudovíta Štúra.

Tak ako spoločnosť VAV invest pre portál ZVonline.sk potvrdila už v závere minulého roka, s výstavbou druhej etapy zvolenského obchodno-zábavného centra sa začne už čoskoro. Pôvodné plány síce investor už niekoľkýkrát posunul, no najneskôr na prelome marca a apríla, by so stavbou chcel definitívne začať. „Urobíme všetko preto, aby sme druhú etapu ukončili do konca roka 2014,“ povedal na minulotýždňovom zasadnutí Mestského zastupiteľstva vo Zvolene konateľ spoločnosti VAV invest Peter Valach. Sprístupnenie komplexu do predčasného užívania by sa v tomto termíne podľa neho mohlo stihnúť. Stavbu postaví spoločnosť Hornex, s ktorou sa už VAV invest pripravuje na podpis zmluvy.

Bránami prvej budovy centra, ktorej výstavba stála 27 miliónov eur a otvorili ju v júni 2012, za minulý rok prešli tri milióny návštevníkov. Druhá etapa, ktorá bude o poznanie menšia a postavia ju na mieste bývalého kina Mier, by mala stáť asi 15 miliónov eur. K súčasným zhruba 12-tisíc metrom štvorcových obchodných plôch, tak pribudne ďalších 8500 štvorcových metrov prenajímateľných priestorov.

Počas tohto roka, najneskôr do júla, by mala byť dokončená aj povinná vyvolaná investícia, ku ktorej sa investor zaviazal. Revitalizácie sa tak má dočkať Park Ľudovíta Štúra a dokončená by mala byť priľahlá komunikácia Námestia SNP.

Lákadlom dvojpodlažné H&M

foto_1052Druhá etapa má zo zvolenskej Europy konečne urobiť typické obchodné centrum s množstvom najmä odevných obchodov. Už v súčasnosti má developer časť priestorov zazmluvnenú.

Ide najmä o také značky, ktorým pre ich prevádzky nepostačovali priestory v rámci prvého už stojaceho objektu. „Niektoré priestory v jednotke sú prázdne. Je to o tom, že meškáme so stavbou dvojky, ale akonáhle prepojíme na prvom nadzemnom podlaží druhú etapu, nemáme problém s obsadením aj týchto priestorov,“ hovorí Peter Valach.

Až dvojpodlažnú predajňu v druhej etape, na vyše 1 500 metroch štvorcových, by mala mať populárna odevná značka Hennes & Mauritz (H&M). Stane sa tak najväčšou prevádzkou v rámci zvolenskej Europy. „Rokujeme aj so spoločnosťami C&A či New Yorker,“ dodal Valach.