Zvolenská nemocnica, člen skupiny Agel, zaviedla v týchto dňoch do prevádzky elektronický  systém, slúžiaci na získanie bližších informácií o liekoch, či ďalších údajov o vybranom tovare. Systém využíva zákazník priamo v lekárni. Lekárnik sa tak môže sa plne venovať zákazníkovi.

Poskytovanie zdravotnej starostlivosti predstavuje súbor výkonov zdravotníckych pracovníkov, ktorých cieľom je zvýšenie kvality, respektíve predĺženie života pacienta. Okrem prevencie, diagnostiky, liečby, ošetrovateľskej starostlivosti a pôrodnej asistencie sem patrí aj lekárenská starostlivosť – tzn. poskytovanie liekov, zdravotníckych pomôcok, či dietetických potravín.

Pri výbere liekov a iného sortimentu sú pre zákazníka často rozhodujúce doplňujúce informácie. Po zosnímaní čiarového kódu sa pacientovi zobrazia kompletné informácie o tovare, vrátane jeho aktuálnej ceny. Elektronický systém zobrazuje nielen aktuálnu cenu podľa kategorizácie, ale aj doplatky, ktoré hradí pacient, či prípadnú zľavu, ktorú lekáreň pacientovi poskytuje. Tiež je možné zobraziť bližšie informácie o lieku, vyhľadať jeho generiká, a prehľadávať zoznam súvisiacich diagnóz. Elektronický systém sa tak stáva spoľahlivým informátorom.

„Elektronickým systémom sme vybavili nemocničnú lekáreň s cieľom zjednodušiť naším pacientom prístup k informáciách. Je umiestnený tak, aby bol ľahko dostupný pre každého. Ten si veľmi jednoduchým spôsobom vyhľadá všetko, čo ho zaujíma. Lekárnikovi tak ostáva dostatočný priestor na plnenie povinností. Informácie v systéme sú k dispozícii v troch rôznych jazykoch – slovensky, maďarsky a anglicky,“ povedal riaditeľ nemocnice, Ján Belanský.