K najnovšiemu opatreniu Zvolena proti šíreniu koronavírusu, ktoré odporučil krízový štáb mesta, je dočasné obmedzenie stránkových hodín mestského úradu.

Zvolenčania sú na tento systém zvyknutí počas bežných týždňov v utorky a štvrtky, kedy zamestnanci úradu vybavujú osobne s klientmi iba neodkladnú agendu. Bežné záležitosti riešia telefonickou alebo e-mailovou formou. Od štvrtka 12. marca tak budú všetci jednotlivci, ktorí navštívia mestský úrad, usmernení v tomto zmysle pracovníkmi prvého kontaktu.

„Od nastúpenia do funkcie primátorky som presadzovala otvorenosť úradu, preto je aj pre mňa samotnú takéto opatrenie nepríjemné, no v súčasnom stave mimoriadne dôležité,“ vyjadrila sa primátorka mesta Zvolen Lenka Balkovičová. K odporúčaniu krízového štábu došlo aj preto, lebo obyvatelia veľmi málo rešpektovali pondelkovú výzvu v obmedzení osobných návštev úradu a záležitosti riešili radšej telefonicky alebo prostredníctvom e-mailovej pošty.

„Mesto síce potrebuje kontakt so svojimi obyvateľmi, aj tomu je však nadradená otázka zdravia. Budova mestského úradu je miestom, kam prichádzajú bežne stovky ľudí, snažíme sa týmto krokom čo najviac obmedziť riziko prípadného prenosu vírusu medzi Zvolenčanmi. Pochopiteľne ide o dočasný stav, ktorý pominie ihneď ako pominú dôvody, pre ktorý bolo opatrenie prijaté,“ dodala Balkovičová.