Nie je nič lepšie ako si po náročnom týždni v práci či v škole zájsť do prírody a urobiť niečo pre svoje zdravie. Bicykel šetrí peňaženku, je praktickejší ako preplnená autobusová MHD a neznečisťuje ovzdušie. Množstvo ľudí využíva práve korčule alebo bicykel na to, aby sa na určené miesto dostavili včas. Počas jazdy je však nutné dodržovať bezpečnostné predpisy a vyhnúť sa tak nepríjemným dôsledkom zranení, ktoré sa vyskytujú na cestách pomerne často. Jediné čo si treba vziať je bezpečnostná prilba, blikátko, reflexná vesta a nezabudnúť doma ostražitosť. Vo Zvolene je niekoľko možností ako sa športovo vyžiť, ale treba podotknúť, že väčšina ciest je pre autá nie to ešte pre bicyklistov v havarijnom stave.

Na presun zo sídlisk do centra mesta je nutné využiť cestnú komunikáciu, keďže na chodníkoch by boli ohrození chodci. V budúcnosti sa plánuje kompletná rekonštrukcia ciest a v neposlednom rade aj výstavba cyklotrás. Podľa zverejnených informácií mesta  Zvolen sa o projektovanie cestičiek a pruhov pre cyklistov po celom meste postarajú dve firmy. Zo všetkých oslovených vyhrali projektovanie firmy HBH a FIDOP.

Zvolenčania, ktorí radi využívajú bicykel na rodinný výlet alebo na udržanie fyzickej kondície majú k dispozícii v porovnaní s inými oblasťami pomerne hornatú krajinu. Nadšenci bicyklovania v prírode môžu využiť všetkým dobre známe okolie Môťovskej priehrady na Sekieri. Trasa začína na hrádzi, ktorá je určená najmä pre chodcov a tiahne sa pozdĺž brehu až na Slatinku. Krásna príroda ponúka príjemné miesto na oddych. Môťovskú priehradu je možnosť obísť, prejsť cez most ponad rieku Slatinka a bicyklom sa dostať naspäť na hrádzu. Na trase je k dispozícii aj miesto s občerstvením, v širokom okolí dobre známy a vychválený Orlík, ktorá ponúka ubytovacie, športové a stravovacie služby. Ďalším tipom je údolie Sekierskej doliny. Pre korčuliarov nie príliš vhodné miesto ale bežcami a bicyklistami veľmi často využívané. Nevýhodou môže byť samota, ktorú človek pri behu počas 2 kilometrov  pociťuje  a neadekvátne  upravené asfaltová cesta. Prvou zastávkou je relexačno športové centrum EKOMA a druhou kameňolom. Na konečnej zastávke autobusu číslo. 20 končí civilizácia a realitou sú riedko zastavané svahy a pasienky. Okrem možnosti rodinnej opekačky je Sekierska dolina obľúbeným miestom aj pre hubárov.

Pre náročnejších cyklistov sa odporúča trasa na Pustý hrad, peši zvládnutá za 30 minút. V asi najznámejšej turistickej oblasti vo Zvolenskom regióne sú pre návštevníkov k dispozícii tri trasy. Jedna kamienková sa ponúka na začiatku výstupu na Pustý hrad vedľa zrúcaniny starého domu. Pre autá uzatvorená cesta je známa miernym aj prudkým stúpaním a dá telu zabrať. Niektorí hovoria, že ku koncu sa cesta dvíha tak prudko, že sa môže predné koleso bicykla aj mierne zdvihnúť. Drina a prekonávanie samého seba však stojí za ten pocit a výhľad na celý Zvolenský okres je nádherný. Druhá cesta je určená pre peších turistov a začína od informačných tabúl. Asfaltovou cestou popri „Balkáne“ a pozdĺž Hrona sa dá dostať na Červený  medokýš, kde sa nachádza tretia trasa, ktorou sa dá na Pustý hrad dostať. Korčuliarom sa cesta na Červený medokýš  neodporúča, pre nich je určená cesta popri Hrone na sídlisku Západ alebo trasa medzi Sliačom a Veľkou Lúkou. Obľúbenou trasou pre bežcov, cyklistov alebo pre peších turistov je cesta spred Hypernovy smerom na Sliač. Objavujú sa názory, že v prípade výstavby kvalitnej cyklistickej alebo korčuliarskej trasy by to bolo veľmi obľúbené miesto. Pozitívny postoj k realizácii projektu výstavby hrádze medzi Zvolenom a Sliačom vyjadrili ľudia aj cez sociálnu sieť Facebook. Do pozornosti sa uviedla aj vízia projektu Zvolen- Banská Bystrica, avšak finančné prostriedky to nedovoľujú.

Vo Zvolene je stále čo vylepšovať a financií je málo. Niektorí si myslia , že treba investovať do perspektívnejších projektov a zvýšiť tak zamestnanosť v regióne. Nie každý je športovo založený, ale k zvýšeniu  bezpečnosti na cestách bo to len prospelo.Nadšencov in-line korčuľovania a cyklistiky by určite potešili nové  prípadne zrekonštruované cyklistické a korčuliarske  chodníčky.