Projekt rekonštrukcie slovenských futbalových štadiónov by nemal obísť ani mesto Zvolen. Napriek tomu, že Lokomotíva v súčasnosti pôsobí až v piatej najvyššej súťaži, bolo okresné mesto zaradené do zoznamu možných príjemcov podpory po prvo a druholigových mestách, ako tradičná bašta futbalu v regióne.
Celkovo by z vládneho projektu zastrešovaného Slovenským futbalovým zväzom mohlo na tento účel prísť až 750-tisíc eur. Mesto by sa pri takejto dotácii muselo spolu podieľať sumou 500-tisíc eur. Keďže uvedené prostriedky by nestačili na kompletnú prestavbu, s rekonštrukciou štadióna mesto počíta v dvoch etapách.
Na mieste súčasného futbalového štadióna by malo dôjsť k zrušeniu doterajšieho atletického oválu, na mieste ktorého vzniknú nové tribúny. Asanovaná by bola aj súčasná hlavná tribúna. V prvej etape by sa jednalo o výstavbu západnej a východnej – hlavnej tribúny. Každá by mala mať zhruba tisíc miest na sedenie v rámci typizovaných kovových konštrukcií, na ktorých by bolo šesť radov sedenia.
Za hlavnou tribúnou, na mieste súčasnej, by vznikla nová dvojpodlažná budova zázemia obsahujúca hlavé šatne i šatne pre mládežnícke tímy, trénerské a delegátske zázemie, dopingovú miestnosť, priestory pre novinárov, VIP hostí či konferenčné a kancelárske priestory tak, ako to majú aj štadióny slúžiace najvyššej súťaži. Práve túto budovu, ktorá by mohla byť postavená v rámci úspory financií z kontajnerového systému, by malo financovať mesto. Tribúny a sedačky by išli zo zdrojov SFZ a vlády. Tak za jednou, ako aj druhou tribúnou, by mali vzniknúť aj parkovacie plochy. Súčasťou projektu je aj vybudovanie nových sociálnych zariadení a bufetov pre návštevníkov.
S dobudovaním južnej a severnej tribúny, každá by mala mať po zruba sedemsto miest, počíta predbežná štúdia až v druhej etape. Rovnako, s ohľadom na finančnú náročnosť, až v druhej etape by malo dôjsť aj k vybudovaniu väčšej parkovacej plochy.
Štadión by mal mať po kompletnom dokončení kapacitu zhruba 3370 prekrytých miest na sedenie. Štúdiu počas týždňa predstavili mestským poslancom a nasledovať bude zhotovenie komplexnej projektovej dokumentácie. S ohľadom na podmienky SFZ, by mal byť projekt zrealizovaný do roku 2016. Nakoľko sa počíta so zrušením atletického oválu, Mestský úrad vo Zvolene už teraz hľadá vhodnú alternatívu, napríklad vybudovaním oválu v areáli niektorej zo základných škôl. Prostriedky na tento účel by rovnako chcelo čerpať z grantov.
Hlavným cieľom SFZ je ale priniesť kvalitné štadióny aj do nižších súťaží. Výstavbou nového futbalového štadióna by Zvolen získal moderný futbalový stánok, ktorý by spĺňal nielen kritéria pre nižšie súťaže. V porovnaní so zahraničím, či corgoňligovou Myjavou, by takýto štadión mohol hostiť aj najvyššiu súťaž, či predkolá európskych líg. Jedinou ďalšou podmienkou by bolo len dobudovanie adekvátneho umelého osvetlenia.
Tým je v súčasnosti vybavená tréningová plocha s umelou trávou nachádzajúca sa v areáli, kde je aj menšie tréningové ihrisko, rovnako s umelým povrchom. Lokomotíva Zvolen aktuálne pôsobí až v piatej najvyššej súťaži – IV. lige – juh, kde je však po jeseni na priaznivom druhom mieste.
Zvolen bol vybraný na podporu rekonštrukcie futbalového štadióna spomedzi ďalších 21 slovenských miest. Podmienkou štátneho príspevku ale je 40% kofinancovanie samosprávami, prípadne klubmi. A tak indície vo viacerých mestách nasvedčujú, že nie všade bude možné štadióny obnoviť. Problémy majú aj v neďalekej Banskej Bystrici. Tamojší corgoňligový klub hrá na Štadióne SNP na Štiavničkách, ktorý patrí Ministerstvu obrany. To sa ho ale s ohľadom na záujmy VŠC Dukla vzdať nechce a doterajšie rokovania s mestom, aj za predpokladu zachovania atletického oválu, neboli úspešné. Aj v meste, kam by vďaka projektu malo pritiecť až 2,4 milióna eur, sa teraz už otvorene hovorí o výstavbe nového menšieho štadióna v inej lokalite.