Sťahovanie je sprevádzané množstvom starostí a povinností, vrátane balenia a triedenia vecí. Musíme sa rozhodnúť, čo si so sebou vezmeme do nového domova a čo už nechceme či nepotrebujeme. Čo s týmito vecami?

Darujte veci, ktoré nepoužívate

Sťahovanie je skvelou príležitosťou na to, aby ste sa zbavili vecí, ktoré už nepoužívate a len zbytočne zaberajú miesto. Pri triedení si položte otázku, či danú vec naozaj potrebujete. Použili ste ju za posledný rok? Ak je odpoveď nie, pravdepodobne sa bez nej zaobídete.

Nepotrebné veci darujte známym, rodine, charitatívnym organizáciám či napr. do detských domovov. Najskôr ich však kontaktujte a zistite, či majú o ne záujem. V rôznych skupinách na sociálnych sieťach ich tiež môžete tzv. „darovať za odvoz”.

Balenie a prenášanie menšieho množstva vecí je rýchlejšie a lacnejšie. Zaujíma vás, koľko by stálo klasické sťahovanie v Bratislave? Pozrite si cenník na stránke Foxway.sk.

Predajte veci, ktoré majú hodnotu

Na druhej strane, predmety, ktoré majú určitú hodnotu, ale u vás len zapadajú prachom, predajte. Ako sa hovorí, zabijete dve muchy jednou ranou – zbavíte sa vecí, ktoré vám už neslúžia a zároveň získate financie na nákup nových vecí do nového bytu. Využiť môžete opäť komunitné skupiny na sociálnych sieťach alebo internetové bazáre. Cena musí byť realistická. Porovnajte ceny podobných vecí na trhu a zohľadnite stav a opotrebenie tej vašej.

Odvezte ich na zberný dvor

Nepotrebné veci (napríklad textil a obuv, drevené časti nábytku v demontovanom stave či elektroodpad) môžete odovzdať na zberný dvor. Pozor však na obmedzenia, ako napríklad maximálny možný objem, spoplatnenie niektorých zložiek odpadu a podobne. Ak si to chcete zjednodušiť, vypratávanie bytu alebo domu v Bratislave za vás vyrieši špecializovaná spoločnosť. Tá zabezpečí demontáž, vypratanie a odvoz starého nábytku či iného odpadu a vyloženie podľa platnej legislatívy na mieste, kam tieto veci patria, či už ide o zberný dvor, spaľovne alebo legálne skládky.