Každá spoločnosť, ktorá chce byť úspešná, sa musí vedieť chrániť pred rôznymi situáciami, ktoré by na ňu mali negatívny vplyv. Takých môže byť veľa, my sa teraz zameriame na dve konkrétne.

Ochranná známka chráni spoločnosť pred plagiátorstvom

Prvou situáciou, o ktorej budeme hovoriť, je plagiátorstvo či kopírovanie. Ochranou proti takýmto nekalým praktikám konkurencie je ochranná známka. Ide o grafické alebo akékoľvek iné označenie, ktoré odlišuje spoločnosť, značku a výrobok od konkurencie, čím chráni duševné vlastníctvo firmy, resp. jej majiteľa. Nejde však len o označenie, ochranná známka sa spája aj s kvalitou a hodnotou spoločnosti.

V závislosti od teritória platnosti poznáme 3 typy ochranných známok. Národná ochranná známka platí na území štátu, ktorého úrad ju zaregistroval. Európska ochranná známka sa pochopiteľne týka krajín patriacich do EÚ. A medzinárodná ochranná známka sa vzťahuje na viac ako 90 štátov, ktoré patria do takzvaného Madridského systému.

Due diligence pomôže spoločnosti robiť správne rozhodnutia

Druhým typom situácií, na ktoré sa pozrieme, sú rôzne významné obchodné transakcie. Ak sa jedna spoločnosť chystá obchodovať či vstúpiť do partnerstva s iným podnikom, mala by mať ucelený prehľad o právnej a finančnej situácii tohto podniku. Bez takéhoto prehľadu môže dôjsť k nesprávnemu rozhodnutiu a pred nesprávnymi rozhodnutiami v biznise sa predsa treba chrániť.

Ochranou pred touto informačnou medzerou, ako sa takýto stav bežne nazýva, je hĺbková previerka podniku. Tá má odborný názov due diligence. Počas due diligence sa skúmajú rôzne dokumenty, zmluvy, záznamy, účtovné závierky atď. Toto skúmanie vypĺňa informačnú medzeru a umožňuje tak spoločnosti vykonať správne rozhodnutie založené na istote.