Originálnu slovenskú cestu prvej triedy I/66, zvanú tiež „SK Route 66“, plánujú predĺžiť do ďalších európskych krajín. Cieľom je spojiť Baltské more s Jadranským, pričom jadrom tejto trasy bude práve slovenská šesťdesiatšestka.

Rodí sa unikátny Paneurópsky projekt „Európska Route 66“. Rokovanie predstaviteľov Slovenskej asociácie Route 66 so zahraničnými partnermi bude vo štvrtok 14. novembra v Šahách.

Myšlienka spropagovať Slovenskú Route 66, ako mladšiu sestru legendárnej Route 66 v USA, vznikla v čase hospodárskej krízy v roku 2009. Skupina aktivistov založila Slovenskú asociáciu Route 66, prezidentom ktorej sa stal Juraj Smrečan. Oficiálne otvorenie cesty I. triedy I/66 zo Šiah do Telgártu, ako SK Route 66, bolo v roku 2011.

„Našou snahou bolo, aby popularizácia cesty s týmto názvom, pomohla priniesť určitý ekonomický prospech pre regióny, ktorými prechádza“, hovorí Juraj Smrečan. „Pôvodnú 170-kilometrovú trasu predĺžilo na našu žiadosť Ministerstvo dopravy a výstavby SR v roku 2015 o úsek dovtedajšej cesty I/67 od Telgártu až po hraničný priechod Tatranská Javorina. Takto predĺžená I/66 s dĺžkou 270 km spojila hranice našej krajiny s Maďarskom a Poľskom. A teraz plánujeme potiahnuť trasu až k brehom Baltského a Jadranského mora.“

Návrh vytvoriť významný európsky turistický koridor „EÚ Route 66“ sa stretol s výrazným záujmom a podporou zahraničných partnerov. Európska verzia Route 66 má viesť z Puly v Chorvátsku popri maďarskom Balatone, Vyšehrade a Ostrihome, cez slovenské Šahy, Zvolen, Banskú Bystricu, Lopej, Brezno, Heľpu, Poprad, Kežmarok a Vysoké Tatry. Od hraničného priechodu v Tatranskej Javorine bude pokračovať východnou časťou Poľska cez Rzeszow k baltskému pobrežiu.