ZVonline.sk: PR správa | 13.10.2011

Sitár: Väzby na región sú pre nás veľmi dôležité

Veľkoobchod METRO Cash & Carry SR je súčasťou Zvolena už takmer dvanásť rokov. Jeho kvality už ocenilo mnoho podnikateľov zo Zvolena, ale aj širokého okolia. Napriek tomu väčšina jeho aktivít ostáva pred širokou verejnosťou skrytá. Nám sa podarilo nazrieť do zákulisia. Preto vám teraz skúsime ukázať tento obchod z pohľadu, z ktorého ho možno ešte nepoznáte.

Vedeli ste, že pobočka veľkoobchodného reťazca METRO Cash & Carry SR vo Zvolene sa môže pochváliť najvyšším obratom na Slovensku v rámci služby METRO Distribúcia? Vďačí za to aj svojej stratégii orientovať sa na zákazníkov – profesionálov. Skupina nazývaná HoReCa zahŕňa hotely, reštaurácie a catering. Pre nich je určený sortiment, ktorý pravdepodobne nikde inde nenájdete – čerstvé bylinky, menej známe druhy tropického ovocia, viac než 300 druhov syrov či dokonca jedlé kvety. To je len malá časť toho, čo môžete v regáloch predajne nájsť.

Aj tie najlepšie suroviny sú vám však na nič, ak neviete čo s nimi. Aj tento problém má už svoje riešenie. Sú nimi kuchárske tréningy, ktoré spoločnosť organizuje pre svojich HoReCa zákazníkov v spolupráci so špičkovým kuchárom Vojtom Artzom. V súčasnosti sú v ponuke tri – „Ryby a morské plody“, „Slovenská kuchyňa trochu inak“ a „Zeleninové pokrmy doplnené mäsom“. V tomto projekte Zvolenský veľkoobchod spolupracuje aj s odbornými školami. Keďže si dobre uvedomujú, že súčasné školské osnovy dostatočne nezachytávajú aktuálne trendy vo svete kulinárskeho umenia, ponúkajú žiakom týmto spôsobom možnosť zažiť niečo nové a učiť sa od profesionálov. Ďalšou zaujímavou službou, ktorú HoReCa zákazníkom Metra vo Zvolene ponúka sú someliérske kurzy, na ktorých sa dozvedia veľa užitočných informácií o vínach, o ich správnom kombinovaní a skladovaní.

Záujemcom z oblasti nezávislého maloobchodu je určená Maloobchodná akadémia. Kvalifikovaní odborníci im tu poskytnú poradenstvo nielen v oblasti manažérskych a predajných zručností, pri výbere dobrého personálu, ale aj v problematike prestavby či modernizácie predajní. Dobré skúsenosti s týmto projektom už môže potvrdiť niekoľko predajní.

Prevádzka vo Zvolene je umiestnená takpovediac „srdci“ Slovenska, čo spôsobilo, že podnik má širokú oblasť pôsobnosti od Veľkého Krtíša až po Brezno. Aj keď „Cash & Carry“ naznačuje pôvodné smerovanie, vedenie zareagovalo na požiadavky svojich zákazníkov. V priebehu minulého roka pribudla aj vo Zvolene, tak ako vo všetkých slovenských pobočkách, v priebehu minulého roka nová Delivery platforma. Táto zmena umožnila, aby bol tovar pomocou dodávkovej dopravy doručený k zákazníkovi už do 24 hodín.

Hlavná tlačová hovorkyňa spoločnosti METRO Cash & Carry SR, Romana Nýdrle, o súčasnej stratégii spoločnosti hovorí: „Veľkú budúcnosť vidíme v oblasti rozvozového predaja, a tiež predaja cez internet. Zákazníkom chceme, tak ako doteraz, ponúkať služby šité na mieru a vyššiu pridanú hodnotu. Našim cieľom je stať sa pre nich silným partnerom, ktorý ich podporí v ich vlastnom biznise a pomôže im zvýšiť ich konkurencieschopnosť na trhu. Táto myšlienka nás viedla k vytvoreniu celého radu vzdelávacích programov, tréningov a stále sa rozširujúceho tímu špecialistov pripravených ponúknuť zákazníkom pomocnú ruku vo všetkých oblastiach – od rekonštrukcie maloobchodnej predajne až po zostavenie vínnej karty v reštaurácii.”

Na riaditeľskom kresle sa za posledné roky vystriedalo niekoľko mužov. Ako potvrdil súčasný riaditeľ METRO Cash & Carry Zvolen, Zoran Sitár, je to skôr náhoda ako zámer. Naopak, je v záujme spoločnosti, aby bol riaditelia menili čo najmenej a mohli si tak vytvoriť osobný vzťah so svojimi zákazníkmi, z ktorých mnohí sa stávajú aj pracovnými partnermi. Vyjadruje sa k tomu Zoran Sitár: „Väzby na región sú pre nás veľmi dôležité – už teraz spolupracujeme s regionálnymi dodávateľmi, ako je pekáreň Mravec a syn z Dúbravy, ktorí nám dodávajú gazdovský chlieb a vždy čerstvú knedľu, Coolfood Kremnica nám zasa doručuje veľmi obľúbený chlieb Čert a napríklad ovocie nám dodáva spoločnosť Gemerprodukt. O dodávku čerstvého pečiva sa stará aj Slatinská pekáreň.

V posledných rokoch Slovenskom preletelo množstvo správ o nízkej kvalite výrobkov v našich potravinových reťazcoch. Aby METRO posilnilo dôveru svojich zákazníkov, splnilo všetky potrebné podmienky a od apríla 2011 je držiteľom medzinárodného certifikátu podľa štandardu IFS. Ide o medzinárodne uznávanú certifikáciu s veľmi prísnymi požiadavkami. Veľkoobchodu sa ich podarilo splniť na vysokej úrovni a tak sa stalo prvým certifikovaným obchodným reťazcom na Slovensku.

Jedným z dôležitých bodov pre veľkoobchod je ochrana životného prostredia. Už v minulosti došlo k prekrytiu mraziarenských boxov, uskutočnila sa aj výmena osvetlenia s využitím úsporných žiariviek a vonkajšie logo obchodu je podsvietené úsporným LED osvetlením. Veľkoobchod tiež realizuje zber použitého oleja prostredníctvom externej spoločnosti. Túto možnosť pravidelne využíva už 71 zákazníkov. V tomto období prebieha na predajni environmentálny program „METRO šetrí energiu“.

Fotogaléria