Horká komédia o ľuďoch z domu vedľa diaľnice. (hosťovanie Radošinského naivného divadla, predstavenie sa hrá aj o 18.30 hod.)

Terajšia rodina Hrdličkovcov v novej Štepkovej trpkej komédii Madona s dieťaťom je tuším rodina ako každá druhá u nás: v jej živote je veľa pekného, ale aj takého, čo až také pekné nie je. Slovom, je to normálna rodina, akoby jedna z mnohých. Hrdličkovci žijú v  dome kúsok od diaľnice, takže zvuk áut k nim často dolieha. Manželia Hrdličkovci to ani navzájom neprežívajú ideálne. Skôr naopak, no majú dve dospelé pekné dcéry a navyše vtipného, na prvý pohľad hluchého deda Karola, otca Kamila Hrdličku, ktorý si žije svoj život so psom a veselými spomienkami v neďalekej letnej kuchyni.

Dedo Karol vedie dlhoročný a márny spor so župou, ktorá mu dlhuje peniaze za vyvlastnený pozemok pod diaľnicou, a krásne dcéry domáceho pána Kamila Hrdličku sú zase stredobodom mužského záujmu. Počas rodinnej oslavy päťdesiatin Kamila Hrdličku dôjde k zvláštnej situácii: dcéry pána Hrdličku Pavla a  Šarlota sa pred rodičmi nečakane zrieknu rodinného dedičstva iba z jediného dôvodu: obidve znenazdania túžia zdediť iba jedinú vec v dome –  obraz, ktorý u Hrdličkovcov už roky visí na stene –  Madona s dieťaťom od zakladateľa slovenskej výtvarnej moderny Mikuláša Galandu.

Madonu zrazu chcú vlastniť obidve neústupčivé dcéry, a tak spor už od prvej chvíle vyzerá na veľkú rodinnú pohromu. No autor chce, aby sme s typickou poetickou optikou radošincov a s humorom sledovali vyhrotené  charaktery a ľudské vzťahy a zároveň dôverne pozýva divákov s humorom a iróniou skúmať nielen pestré rodinné pomery a vzťahy, ale možno aj hľadať aké-také riešenie pri vzniknutej patovej situácii. To všetko, samozrejme, – ako sme u radošincov zvyknutí – za prítomnosti irónie, humoru a melodických piesní.

Účinkujú: Stanislav Štepka, Maruška Nedomová, Viktória Spišáková alebo  Bronislava Kováčiková, Martina Slobodová alebo Jana Labajová,  Mojmír Caban, Jozef Adamčík alebo René Štúr, Peter Ondrejička alebo Michal Spielmann  a Ladislav Hubáček.