Absurdná dráma interpretovaná optikou roku 2021 v réžii Doda Gombára.

Hru Čakanie na Godota (En attendant Godot) napísal Beckett na prelome rokov 1948 – 1949 a prvýkrát ju uviedlo v roku 1953 Divadlo Théâtre de Babylone v Paríži. Nadčasová a zábavná filozofická hra o kolobehu života je aktuálna vždy v čase krízy hodnôt, v čase čakania, v čase koncov a nových začiatkov. Neurčitý čas a neurčité miesto hry umožňujú odsunúť nabok balast a sústrediť sa len na to podstatné.

V roku 2021 cítiť, že obdobie hojnosti a prepychu skončilo. Ukazuje nám to nielen sociálny aspekt pandémie, ale ešte väčšmi samotný ekosystém Zeme. Po dobe plytvania, mamonu a zahlcovania Zeme i samých seba vonkajškovými haraburdím prichádza minimalizmus a návrat k prostote. V takomto svete už nezáleží na nálepkách. Záleží na význame a autentickosti. A na humore z rodu šibeničného smiechu cez slzy a zároveň elixíru prežitia aj v tých najotrasnejších podmienkach. Postavy účinkujúce v inscenácii sú unisex. V dobe ako je táto už nemajú konvencie miesto. Podstatné je vnútro a to, čo je v ňom živé.

Dodo Gombár je renomovaný režisér podpísaný pod množstvom výrazných inscenácií na Slovensku a v Čechách. Jeho réžie charakterizuje výrazná vizuálna stránka, práca so symbolom a tvorba javiskových metafor. Inscenáciu Čakanie na Godota DJGT odpremiérovalo v úvode svojej 73. sezóny DJGT, ktorá sa niesla od začiatku v znamení hľadania Identity.