V dnešnom prepojenom svete sa ľudia neustále obracajú na informácie. Predtým než sa rozhodnú pre konkrétny produkt alebo službu, vykonávajú online prieskum zložený z niekoľkých dôležitých krokov. Štúdie ukazujú, že až 90 % ľudí si pred rozhodnutím o kúpe cez internet prezerá  recenzie a sú ovplyvnení tým, aké informácie o produkte alebo službe našli.

Viac či menej pozitívne ohlasy sú dobrým ukazovateľom toho, ako úspešní na trhu ste, preto sa to môžete snažiť vo svoj prospech tak trochu aj využiť. A pokiaľ neviete ako, my vám to prezradíme.

Dobré recenzie zvyšujú predaj

Výber vhodného produktu si chce každý jeden z nás veľmi dobre zvážiť. Spôsoby, ktoré nám v tom pomáhajú sú rôzne. Avšak, podľa štúdií až 88 % ľudí dôveruje práve online recenziám. To znamená, že dôkaz, ktorý poskytuje veľa pozitívnych recenzií, je často dostatočný na to, aby podporil predaj. Štúdia Harvard Business School zistila, že dobré online ratingy môžu zvýšiť príjmy vašej spoločnosti o 5 % – 9 %.

Zlepšujú SEO

Mnoho podnikateľov vie, aká dôležitá je pre ich web, firmu a jej úspech aj optimalizácia pre vyhľadávače. Recenzie predstavujú prebiehajúcu konverzáciu, ktorú vaši zákazníci vedú o vašej firme na webe, čo je hlavným prispievateľom k úspechu v oblasti SEO.

Vyhľadávací nástroj ich bude považovať za relevantný obsah, pretože sú jedinečné, a pomôžu vašej firme získať vyššie hodnotenie podľa kľúčových slov v rámci recenzií. Podniky, ktoré majú vo výsledkoch vyhľadávania vyššie poradie, získajú tiež väčšiu návštevnosť. Často je to komplikovaný proces, preto si na správnu SEO optimalizáciu cez recenzie nezabudnite vybrať renomovanú digitálnu agentúru.

Zvyšujú dôveryhodnosť

Vďaka pozitívnym online recenziám sa ukazuje, že ostatní ľudia vašej firme dôverujú. Táto dôveryhodnosť je dôležitá pre rastúce podniky, pretože bude naďalej priťahovať viac zákazníkov alebo klientov, ktorí dôverujú vašej organizácii.

Negatívnym hodnoteniam sa nedá vyhnúť, ale ak sústredíte svoje úsilie na poskytovanie skvelých služieb zákazníkom a na získanie dostatočného počtu pozitívnych recenzií, vyváži sa tak veľmi nízka spätná väzba.

Zlepšujú komunikáciu

Keď hovoríme o službách zákazníkom, recenzie a online marketing sú skvelým spôsobom, ako zostať s nimi v kontakte. Znamená to na všetky hodnotenia včas a adekvátne odpovedať. Dozviete sa veľa užitočných informácií, na základe ktorých budete môcť vykonať potrebné zmeny a vylepšiť tak spätnú väzbu.

Fungujú ako reklama

Recenzie môžu fungovať ako druh bezplatnej reklamy pre vaše podnikanie. Ak má vaša firma kladné hodnotenie na viacerých webových stránkach, zvýši sa tým povedomie o vašej značke, vďaka čomu zostanete na vrchole. Ak svoje dobré hodnotenia skombinujete aj s dobrou PPC reklamou, úspech máte zaručený.