Malý alebo začínajúci podnikateľ najprv potrebu vlastnej webovej stránky nevníma. Až nárast klientov a dotazov na sociálnych sieťach ho privedie k jej tvorbe. Aké sú hlavné výhody webovej stránky a e-shopu pre malých podnikateľov?

1. Vytvoríte si flexibilnú globálnu vizitku

Okrem toho, že vaše produkty a služby prehľadne predstavíte vašim klientom, máte perfektnú vizitku vášho podnikania s celosvetovým záberom.

Hneď na začiatku prípravy sa tvorca webových stránok opýta, či budete mať webovú stránku ako vizitku alebo to bude e-shop. To je dôležité z pohľadu technického prevedenia, správnych zobrazení v rôznych médiách, dizajnu a užívateľského prostredia.

Na webovej stránke a na e-shope sa budú stretávať všetci vaši klienti – budú komentovať produkty, vypĺňať kontaktné údaje, zanechávať referencie. Pomocou nástrojov štatistík budete konverzie na vašom webe vyhodnocovať a plánovať ďalšie podporné aktivity.

2. Všetko podstatné na jednom mieste

Máte jednu špecifickú službu alebo predávate množstvo produktov? Priestor webu a e-shopu je dostatočne veľký pre všetky charakteristiky, opisy, podmienky, podrobnosti, ilustračné fotografie a prezentačné videá, ktorými informujete klientov o produktoch a službách.

Zároveň vám vznikne neobmedzený priestor pre pritiahnutie nových klientov, pre realizovanie akcií podpory predaja a pre sledovania cesty zákazníkov na vašom webe.

Webová stránka vám umožní zrozumiteľné vysvetlenia odborných vecí pre všetkých klientov, ak sa venujete špeciálnym témam, ako napríklad vrátenie daní zo zahraničia, ochrana pred požiarmi alebo dentálna hygiena.

Turbulentný svet sociálnych sietí je perfektný pre reklamu, remarketing, rozsev informácií i budovanie značky. Výhodou je, že každého zo sociálnej siete ľahko presmerujete na vašu strategickú základňu predaja.

3. Predajná doba 24 hodín, 7 dní v týždni

Stále máte „otvorené“, pričom vôbec nemusíte byť online. Zákazník si číta informácie alebo u vás nakupuje, kedy mu to vyhovuje.

Ak ste firma, ktorá sa zaoberá pokládkou dlažby, trávite väčšinu času na stavbách. Zákazníci si na vašom webe zistia základné informácie a pošlú nejasné otázky. Potenciálny klient si pozrie vaše realizované diela o 8.00 hod alebo o 3.00 hod ráno.

4. Zvyšujete dôveryhodnosť

Stále platí, že klienti sa skôr rozhodnú pre nákup produktu alebo služby, ku ktorej majú pozitívne hodnotenia iných zákazníkov.

Webová stránka alebo e-shop vám umožňuje zbierať a uverejňovať referencie klientov i spolupracovať s rôznymi porovnávačmi produktov.

Predstavte si, že vyberáte pre vašich ľudí pracovné ochranné oblečenie a natrafíte na ponuku lacná pracovná obuv. Potešíte sa, no zároveň máte obavu, či bude aj kvalitná. Toto vám potvrdia hodnotenia iných zákazníkov a vy sa rýchlejšie rozhodnete pre nákup.

5. Otvorí sa vám neobmedzený priestor vyhľadávačov

Mnoho klientov si pred nákupom produktov online urobí najprv prieskum na internete. Zadajú hľadaný produkt do vyhľadávača a čakajú, čo im ponúkne.

Pri správne nastavených SEO prvkoch a aktívnej práci s kľúčovými slovami máte vysokú šancu osloviť v online svete stále nových a nových klientov.

Možno stále robíte reklamu, predávate produkty a aktívne komunikujete s klientmi na sociálnych sieťach. Ak si chcete vašu dennú rutinu zautomatizovať, navýšiť predaje, budovať značku alebo strategickejšie riadiť vzťahy so zákazníkmi, porozmýšľajte nad vlastnou webovou stránkou – aj keď ste malý podnikateľ.