Preteky parných rušňov GRAND PRIX SLOVENSKO 2011 sú úspešne za nami. Podnázov Nostalgia v oblakoch pary úplne vystihuje atmosféru, ktorú na zvolenskú nákladnú stanicu a do Rušňového depa priniesol už 13. ročník tohto podujatia. Žiadne povery sa však nenaplnili, magické číslo 13 so sebou naopak prinieslo bohatší program, mnoho atrakcií a spokojných aj keď trochu „zasadzených“ návštevníkov.
Program bol naozaj pestrý. Akciu otvorila tlačová konferencia, na ktorej sa zúčastnila aj premiérka SR Iveta Radičová. Za zmienku stojí prítomnosť Pápežského vlaku Jána Pavla II. Totus Tuus, ktorý bol počas celého podujatia na prvej koľaji prístupný pre verejnosť. Bolo to jedno z jeho štyroch zastavení, ktoré má naplánované pri svojej misijnej ceste po krajinách V4. Ďalšou neprehliadnuteľnou expozíciou bola výstava Oživili sme pancierový vlak Štefánik, ktorú pripravilo Múzeum SNP v Banskej Bystrici. Hlavnou atrakciou výstavy je pancierový vlak pozostávajúci z dvoch originálnych vozňov, guľometného a tankového, a dvoch replík. Okrem toho výstava ponúka veľa zaujímavostí o Slovenskom národnom povstaní, o dobovej bojovej technike či stavbe týchto vlakov. Doobedným ozvláštnením programu boli preteky motorových vozňov. O zábavu sa postaralo aj vystúpenie skupiny Lojzo.
Určite najhlavnejším bodom programu boli preteky parných rušňov. Pred ich začiatkom sa perón aj železničný most zaplnili malými aj veľkými divákmi. Vládla medzi nimi veselá súťaživá atmosféra. Do súboja o prvé miesto a cenu GRAND PRIX SLOVENSKO 2011 sa zapojili posádky z piatich štátov – Slovenska, Poľska, Maďarska, Rakúska a Čiech. Súťažilo sa v tradičných disciplínach ako Šprint na 100 metrov, Pivo na spojnici či Anglická pošta. Snáď v tom mala prsty prítomnosť Pápežského vlaku alebo len šikovnosťou posádky prvé miesto získala poľská mašinka. Za nimi sa umiestnilo, aj keď by to na začiatku nik nečakal, zvolenské družstvo. Za nimi nasledovali Maďari, Rakúšania a nakoniec Česi.
Za zorganizovaním tohto podujatia stojí Klub historickej techniky pri RD Zvolen, ktorý ho pripravil v spolupráci so ŽSR, ZSSK Cargo, ŽS Slovensko a ŽOS Zvolen s podporou viacerých sponzorov. Je veľmi dobré, že stále sú ľudia, ktorí sú ochotní investovať čas, energiu a nemalé finančné prostriedky do takéhoto podujatia. A tak sme si znovu raz mohli pozrieť parné mašinky, nie len odstavené v múzeu, ale priamo pri práci, nahliadnuť do rušňovodičskej kabíny a spomenúť si na časy, keď tieto stroje zažívali svoje zlaté časy.