Už takmer 20 rokov je na trhu s alkoholickými nápojmi český rodinný liehovar Žufánek. Ich cieľom bolo ponúknuť zákazníkom slivovicu takej kvality, akú poznajú z domáceho pálenia.

Postupne prešli aj k výrobe ginu, bylinných likérov a ďalších ovocných destilátov. Ako sa postupne vyvíjali a čo stihli za tých necelých 20 rokov dosiahnuť?

Postupný rozvoj firmy

ŽUSY s.r.o. je spoločnosť, ktorej názov nesie meno zakladateľa, Žufánek, a jeho synov. Založili ju v roku 2000 manželia Žufánkovi aj s ich troma synmi. Začiatky neboli ľahké, ale postupne, časom, sa vypracovali na úspešnú firmu – produkty značky Žufánek sú známe po celom svete.

Stavba liehovaru a výsadba prvých sadov

Už v roku 1992 začala rodina svojpomocne stavať firmu, z ktorej sa o niekoľko rokov stal liehovar. Pritom o stavbe liehovaru nebolo ani reči. Vtedy sa totiž venovali kovovýrobe. Hlava rodiny, otec Jozef, bol vyštudovaný vinár, včelár a ovocinár, ale v tej dobe sa bolo treba venovať iným oborom.

O pár rokov neskôr sa však rodina vrátila k ich vízii, ponúknuť ľuďom kvalitné destiláty, a pustili sa do výsadby prvých sadov.

Prvá slivovica

O desať rokov neskôr, v roku 2002, začala vyrábať prvú komerčnú slivovicu, a to v kvalite, ktorú dovtedy ľudia poznali iba z domáceho pálenia. Najskôr vyrábali slivovicu iba v objeme 700 ml, no neskôr začali vyrábať aj 100, 250 a 500 ml. Ešte v tom roku si založili aj vlastnú firemnú stránku a urobili prvú verejnú ochutnávku.

Ďalšie miľníky spoločnosti

  • V roku 2006 prešla ich webstránka redizajnom, vďaka ktorému sa neskôr zaradila medzi najkrajšie svetové weby a jej grafiku zverejnili aj v knihe Webdesign Index.
  • O dva roky neskôr zmenili svoje logo zo ŽUSY na Žufánek.
  • V roku 2013 začali vyrábať prvé české absinty a gin (Tip na článok: 5 zaujímavosti z histórie ginu).
  • Ich gin s názvom OMG je jedným z ich najpredávanejších produktov a vyváža sa do rôznych zahraničných krajín, ako je Nemecko, Švajčiarsko, Taliansko a aj naše Slovensko.
  • V tom istom roku prišli na trh s vlastnými sklenenými fľaškami.
  • V roku 2014 začali vyrábať gin s názvom OMFG. Oproti ginu OMG obsahoval naviac mexické afrodiziakum, a preto doplnili do názvu F odvodené od fuckin´.
  • Minulý rok sa po 16 rokoch rozhodli zmeniť grafickú podobu svojich etikiet a namiesto symbolov ovocia prešli na úvodné písmená produktov s anglickým ekvivalentom názvu produktu.
  • V rovnakej dobe predstavili okrem novej podoby etikiet aj ich vlastné 100 ml fľaštičky.

Žufánek dnes

Dnes vlastní spoločnosť 15 hektárov vlastných ovocných sadov, z ktorých vyrábajú lahodné a jemné pálenky s charakteristickou vôňou a chuťou. Od začiatku si dali záležať na tom, aby boli ich produkty 100% prírodné a vyrábané podľa osvedčených receptúr. Doteraz vyrábajú alkoholické nápoje bez použitia umelých farbív či aróm.

V ponuke majú okrem ovocných destilátov aj bylinné, pričom patria medzi najväčších svetových výrobcov absintov. Ich produkty kúpite nielen v Česku, ale aj na Slovensku a v mnohých ďalších krajinách. Napríklad ich obľúbené giny dostanete aj v Singapure či v Kanade.

Liehovar Žufánek len potvrdzuje známe porekadlo “s poctivosťou ďalej zájdeš”. Presvedčiť sa o tom môžete aj v rozhovore na ihned.cz.