PR článok | 17.10.2018

Ako sa vyhnúť jesennej depresii?

Dni sa pomaly začínajú skracovať a koncom októbra sa bude letný čas meniť na zimný. Znamená to, že dni budú výrazne kratšie a stmievať sa začne v popoludňajších hodinách. Skorý západ slnka a nepriaznivé počasie častokrát spôsobuje jesennú depresiu, ktorá sa prejavuje nezáujmom o život našich blízkych, bolesťami hlavy, smútkom, nevysvetliteľnou únavou.

Ako sa ale vyhnúť jesennej depresii?

Zdravá životospráva

Skúste zmeniť životosprávu. Vyhnite sa nezdravým mastným potravinám a doprajte si sezónne ovocie, ktoré vám ponúkajú miestne tržnice, ale aj vaše záhrady. Jablká, hrušky, slivky, hrozno, orechy a iné plody, ktoré vám ponúkajú vaše záhrady, zahrňte do vášho jedálnička. Robievajte si ovocné smoothies, ktoré vám dodajú potrebné množstvo vitamínov, ale aj energiu, ktorú v tomto depresívnom období potrebujete.

Nezabúdajte ani na citrusy, ktoré obsahujú veľké množstvo vitamínu C. Doprajte si rakytník, pomaranče, citróny. Jedzte aj viac potravín, ktoré obsahujú vápnik. Na vápnik vám odporúčame jesť mak, poprípade makový olej. Vedeli ste, že mak má 10x viac vápnika ako mlieko?

Ak predsa len neviete odolať sladkostiam, skúste klasické čokolády nahradiť zdravšími BIO čokoládami. Namiesto sladkých cukríkov vyskúšajte mrazom sušené ovocie, poprípade ovocie sušené v sušičkách ovocia. Sú to zdravšie maškrty a neškodia vašim zubom tak ako cukríky, ktoré kúpite bežne v každých potravinách.

Plánujte svoje dni

Nečinnosť, nechuť sa do niečoho púšťať a nad niečím rozmýšľať vo vás vyvolá jesennú depresiu. Psychológovia radia, aby sme si plánovali svoje dni. Zamestnáme svoju myseľ a nebudeme myslieť na negatívne veci, ktoré v nás vyvolávajú smútok.

Skúste si svoje dni plánovať už ráno pri mletí čerstvej kávy v kvalitnom ručnom mlynčeku na kávu. Zatiaľ čo si budete v mlynčeku na kávu mlieť kávu, môžete premýšľať nad činnosťami, čo v daný deň budete robiť. Jednoduché a pritom také praktické!

Doprajte si pohyb

Pohybom proti depresiám! Skúste sa v týchto chladnejších dňoch viac hýbať. Doprajte si pravidelné prechádzky do prírody, behávajte, venujte sa nordic walkingu, chodievajte do fitness centra. Pohyb je vynikajúci liek proti jesennej depresii a navyše neškodí žalúdku.