Zákazník každej firmy požaduje kvalitu. Či ide o tovar, alebo služby, firmy sa predbiehajú v tom, kto ponúkne zákazníkovi kvalitnejší produkt. Alebo aspoň v tom, kto ponúkne zákazníkovi lepší pomer kvality a ceny.

Keď chýba vlastná skúsenosť, či odporúčania druhých, môže byť nápomocná ISO norma

Ako však môže zákazník zistiť, že to, čo mu firma ponúka, je naozaj kvalitné? Najjednoduchšie to je, keď už má s ponukou firmy reálnu skúsenosť a tak vie, čo môže očakávať. Ale čo ak sa zákazník s firmou stretáva prvýkrát?

V takom prípade sa môže spoliehať na odporúčania (alebo neodporúčania) ďalších ľudí. Ale aj firma samotná môže zvýšiť svoju dôveru v očiach nových potenciálnych zákazníkov. Za kvalitným produktom a službou sa totižto musia skrývať aj procesy a postupy, ktoré berú výslednú kvalitu na zreteľ.

Ako však zákazníka presvedčiť, že na kvalitu firma dbá od začiatku do konca? A v každom detaile? Môže na to poslúžiť medzinárodné uznávaná ISO 9001 norma. Práve tá sa totižto na kvalitu zameriava.

Získaním certifikátu ISO 9001 dáte všetkým najavo, že na kvalitu sa u vás myslí neustále

ISO 9001 je spomedzi noriem ISO tá najžiadanejšia. Firmy sa snažia o získanie certifikátu ISO 9001, aby ukázali, že kvalita je u nich na prvom mieste a zákazníkov zaujíma, či firma tento certifikát má, keďže vedia, že je to jeden z hodnoverných dôkazov o tom, že sa k nim dostane produkt alebo služba, za ktorou sú procesy a postupy, pri ktorých sa dbá na kvalitu.

V centre pozornosti tejto normy je spokojnosť zákazníka a splnenie jeho požiadaviek, medzi ktoré patrí okrem iného aj dodržanie stanovených termínov. To je dosiahnuté viacerými spôsobmi, medzi ktoré patrí analyzovanie rizík a príležitostí na trvalé zlepšovanie aj vďaka efektívnemu riadeniu spoločnosti a všetkých procesov a postupov v nej.

To má okrem spokojnosti zákazníkov za následok aj zníženie počtu reklamácií, či zvýšenie konkurencieschopnosti vo verejných súťažiach. A je to pre firmu aj určitá reklama, keďže jej produkty alebo služby sa rozširujú na trhu a zvyšuje sa povedomie o nich.