dopravaAj keď s opravami výtlkov na cestách, ktorým dala končiaca sa zima poriadne zabrať, začalo Mesto Zvolen už začiatkom marca, pokračujúce chladné počasie bránilo stavebným prácam na cestách.

Už v marci došlo k vyfrézovaniu a vypíleniu časti výtlkov v meste, k dokončeniu opráv však pre pokračujúce mrazy, sneženie i dážď nemohlo dôjsť. Klimatické podmienky totiž narušujú technologický postup a pokiaľ by došlo k opravám za týchto podmienok, ich trvácnosť by bola krátka. Blížiace sa dni už sľubujú zmenu počasia a výrazné oteplenie. „Momentálne Mesto Zvolen čaká na počasie s vyššími teplotami (aj nočnými), aby boli opravy účinné,“ uvádza sa na internetovej stránke mesta. Pohľad na aktuálne predpovede počasia sľubuje, že aj cesty v meste, by sa postupne mohli dostať do normálu.

Harmonogram postupu opráv miestnych komunikácií vo Zvolene

1. Centrálna mestská zóna Západ
2. Centrálna mestská zóna Východ
3. Sekier, Záhonok, Lipovec, Môťová, Kráľová, Osada Sekier
4. Sídlisko Západ-Tepličky, Stráž
5. Zlatý potok, Bakova jama, Lukové, Zolná
6. Podborová, Borová hora

Samosprávny kraj tiež čaká na lepšie počasie

Poškodené cesty musia čakať na lepšie počasie. Banskobystrický samosprávny kraj má zazmluvneného dodávateľa už od začiatku marca.

výtlkBanskobystrický kraj zahŕňa 2 500 kilometrov ciest a 1041 mostov, čo je najviac spomedzi všetkých Vyšších územných celkov. Práve na strednom Slovensku je najviac obcí s maximálne 100 až 300 obyvateľmi, čo vytvára spletitú sieť ciest druhej a tretej triedy. Pod súčasný stav ciest druhej a tretej triedy sa podpísala tuhá zima.

„Aby boli cesty v poriadku, údržba a oprava ciest v celom kraji si vyžaduje odhadom 240 miliónov eur. K dispozícii máme ale 11 miliónov eur a aj tie sú vrátane zimnej údržby,“ vyjadril sa k situácii poslanec krajského zastupiteľstva Peter Lačný počas stredajšej besedy so županom Vladimírom Maňkom v rádiu Regina.

Maňka spomenul, že „vláda prijala uznesenie o prehusťovaní vozidiel v júni, takže dúfame, že tu bude možnosť nadobudnutia dostatočného množstva finančných prostriedkov“.

S kompletnou renováciou ciest sa tak určite začne, ale cesty si v havarijnom stave musia počkať na počasie nad 10° C.