Neviem, či sa to stalo aj niekomu inému, no stála som na autobusovej zastávke Sekier LOM jediná, čakala som na MHD, aby som stihla prípoj do Banskej Bystrice. Spoza zákruty vyšiel autobus, pred zastávkou začal pribrzďovať, keď si šofér všimol, že tam stojím jediná, stupil na plyn, zrýchlil a odišiel. Tiež je verejným tajomstvom, že priateľov vyzdvihnú alebo vysadia aj na miestach, kde zastávka nie je, o jazdách na čierno ani nehovorím.
Samozrejme tým nechcem tvrdiť, že tieto banality spôsobili SAD Zvolen minuloročnú stratu vyše 800-tisíc eur. Problém je jasný. Linky MHD sú stratové, zníženie kilometrov takmer o polovicu je od roku 2005 na najnižšej možnej hranici, zvýšila sa DPH a ceny pohonných hmôt. A toto bude dôvodom, prečo nás lístok v meste bude stáť pomaly tú istú sumu ako lístok do Banskej Bystrice. Niektoré linky sú ľudoprázdne, iné už na tretej zastávke nemôžu zobrať ďalších cestujúcich. Cestovné sa v rôznych časových intervaloch stále len zvyšovalo, dnes má polovičný lístok skoro rovnakú hodnotu ako malo v roku 2006 obyčajné cestovné, to znamená lístok pre dospelú osobu. Väčšina spojov v meste takmer nikdy nedodrží ani časový harmonogram, takže ak máme v pláne stihnúť vlak, alebo medzimestský autobus, musíme nastúpiť na skoršiu MHD.
V júli by nám teda malo zdražieť cestovné a predpokladá sa, že od septembra budeme mať aj nový cestovný poriadok: „Na peši“. Ústretovosť šoférov (samozrejme česť výnimkám) sa pri týchto podmienkach asi len zhorší a odnesú si to zase len cestujúci.