Štvrtkový večer v Music Rock Café sa niesol v znamení fantastického kríženia žánrov a štýlov. Takmer žiadna zo štyroch kapiel, ktoré vystúpili nie je jednoducho zaškatuľovateľná pod názov akéhokoľvek štýlu bez toho, aby sme ich výkony neznevažovali. Aj napriek tomu, že nástroje, ktoré zazneli neboli až tak odlišné, počuli sme štyri výkony, z ktorých bol každý jeden výnimočný. Zahrali kapely 220V, Reconcern, Náhodní známi a Kanadsko-Francúzsky hosť, stálica Európskej alternatívnej scény, duo Vialka.
Večer otvorila váhavým vystúpením kapela 220V. Trochu škrípajúce vystúpenie, ktoré stálo aj padalo na neistom vokáli vyvažovala kapela energickým hraním. Bolo z nich síce cítiť istú začiatočnícku trému, ale verím, že viac skúseností im potrebnú istotu dodá.
Reparát prišiel v podobe zvolenskej kapely Reconcern, ktorá to hneď zo začiatku slušne rozbalila. Táto kapela ukázala množstvo skúseností, ktoré bolo cítiť z každého jedného člena. Traja muzikanti tak predviedli, že aj tri nástroje dokážu vytvoriť zvuk, ktorý zaplní celú miestnosť. Kapela v zložení gitara, bicie, basa predviedla s majstrovstvom namiešaný kokteil metalového štýlu, ktorý bolo cítiť z hry bubeníka aj basáka a jazzových vplyvov, ktoré do piesní vnášala gitara. Je však nutné povedať, že táto kombinácia vyústila do veľmi zaujímavého setu piesní, ktoré sama kapela popisuje ako Progressive-rock. Vystúpenie ozvláštnilo aj použitie dvojšlapky, ktorá piesňam pridávala dynamiku a iba potvrdila, že dnes večer sa jemne hrať nebude. Zaujímavosťou koncertu bol aj pribúdajúci počet strún na base. Kým 220V sa predstavilo s štvorstrunovou basou, basák Reconcern si už doniesol basu 5 strunovú, ktorú využil majstrovsky takmer v každej polohe a tóne.
Po krátkom zvučení pokračovala vo Zvolene dobre známa kapela Náhodní známi hrajúca štýl crossover. Basa mala tentoraz už strún 6, kapela však bola rovnako ako obe predošlé v trojčlennom zložení. „Svätá trojica“ gitara, bicie a basa však opäť ukázala svoju silu a roztancovala ľudí pod pódiom. V hľadisku bolo naozaj rušno. Tancovali ľudia každého veku. Rozhodnému tvrdému rytmu, ktorý udával bubeník sa ťažko odolávalo a aj nám samým začínali nohy samé klepkať do rytmu. Približne v polovici koncertu sa ku kapele pridal ďalší člen. Piesne okorenil spevom, ktorý mierne pripomínal prejav speváka Serja Tankiana, niekdajšieho vedúceho speváka kapely System of a down.
Čas bol neúprosný a tak Náhodní známi už prídavok nezahrali. Bol čas privítať vzácnych hostí. Kanadsko-Francúzske duo Vialka, ktorých štýl hudobní kritici zvyknú označovať ako „turbofolk micro-orchestra“, „gypsy punk folkrock“ alebo aj „noisy comedy“. Zahrali vystúpenie, ktoré žiadny z týchto štýlov nie je schopný pomenovať. Ukázali, že aj dvaja ľudia na pódiu dokážu zahrať hudobne plné vystúpenie, ktoré publikum strhne a nechá bez dychu. Napriek tomu, že jedinými nástrojmi boli bicie, na ktorých zahrala charizmatická hudobníčka a elektrická gitara, piesne boli neobvykle zvukovo aj žánrovo pestré. Okrem bubnov zahrala speváčka a bubeníčka Marylise Frecheville aj na xylofóne, ktorý elegantne doplnil jej prenikavý a dych berúci spev, ktorý umne dopĺňal svojim vokálom gitarista.
Prinášame vám video z vystúpenia dua Vialka.