Kolóny áut v okolí Sliača, tisíce ľudí smerujúcich k letisku a hodinové rady pri predaji lístkov a pred lietadlami. Toto nie je katastrofický scenár hromadnej migrácie obyvateľstva, ale dlhoočakávané Medzinárodné letecké dni SIAF 2011.
Riaditeľ leteckých dní Hubert Štoksa sa k príprave tohto podujatia vyjadril nasledovne: „Toto je akcia, ktorá na prípravu potrebuje aspoň rok. Príprava leteckých dní bola náročná. Skĺbiť organizáciu viacerých zložiek dokopy je niekedy nad ľudské úsilie, ale podarilo sa to.“ Dôkazom toho, že sa akcia podarila je aj počet návštevníkov, ktorý sa za víkend vyšplhal k 55-tim tisícom. Letisko Sliač zamorili húfy obyvateľstva, ktoré si v slnečný deň prišli pozrieť letecké stroje z 12-tich krajín, aj keď nepochybne hlavnou atrakciou bolo prieskumné lietadlo Awacs. Na prehliadku tohto lietadla NATO stáli návštevníci v najdlhšom rade.
Veľký obdiv u divákov si vyslúžil úvodný prelet troch stíhačiek MiG-29 hneď potom, ako letecké dni slávnostne otvoril minister obrany Ľubomír Galko slovami: „Lietať túžili ľudia zrejme odjakživa, chceli si podmaniť oblohu a tak experimentovali, skúmali a bádali. Ľudský um a túžba dosiahnuť stanovený cieľ zvíťazili. Dnes používame leteckú dopravu a prepravu úplne bežne.“ Na privítanie návštevníkov vzlietla helikoptéra Mi-17 so slovenskou vlajkou, vlajkou NATO a vlajkou SIAF 2011. Otvorenie prvého dňa zavŕšil výsadok parašutistov z lietadla An-26. Na podujatie sa prišiel pozrieť aj prezident Slovenskej republiky Ivan Gašparovič.
Medzi hlavné body programu patrili nepochybne RetroSky Team, Zoltán Veres, manévrový vzdušný boj dvoch MiG-29 a akrobatické kúsky Baltických včiel, ktorí svojim letom vyrážali dych. Okrem preletov a vystavených lietadiel, ktoré diváci mohli vidieť z vnútra mali organizátori pripravený aj model vojenského vlaku Štefánik z 2. svetovej vojny, kde sa pre novinárov v piatok 26. augusta konala ukážka bojového leteckého náletu na vlak.
Stánky s občerstvením praskali vo švíkoch a slnečnú sobotu nahradila zatiahnutá nedeľa. Nedeľný program sa od sobotného veľmi nelíšil, zmeny boli v poobedných hodinách, kedy Česká republika predviedla akrobatický pretek lietadla L-29 s Mercedesom a chýbal sobotný vzlet lietadiel Z-137 a L-23.